יומהולדת עם הג'ימבוקס

יומהולדת עם הג'ימבוקס

חגיגת יומהולדת עם הג'ימבוקס פעילויות חוויתיות לאירועים וימי הולדת  לפעוטות ולילדים.

מאת: איריס לוין, "ג'ימבולינה טרמפולינה",מפעילת ימי הולדת ואירועים מיוחדים.

פעילות מספר 1 : ענן

מיועדת לקטנטנים: 3 שנים – 6 ח', הקטנים יותר ישתתפו בחוויה המוסיקלית והגדולים ישחקו בפועל, "יומולדת בא לי מסיבלי".

הפעלה 1 פעילות פתיחה
הג'ימבוקס מקופל – ומשחקים במשחקים המוכרים כמשחקי "קוקו" למיניהם,  חוש הניחוש,  "טוק טוק מי אני ומה שמי", "צב צא צא צא"  ועוד.
ילד  יום ההולדת מסתתר מאחורי הג'ימבוקס. נשאלת שאלה- מאחורי הג'ימבוקס. מי מסתתר  ? לא מוותר אולי ציפור?
לא לא ….. הילד מציץ ואומר, וכן הלאה. בסוף הוא יוצא מאחור ואומר מי הוא ומה  שמו.
מתאים מאוד לתחילת הפעילות להיכרות ולהכנסת  ילד יום ההולדת למרכז המסיבה.

הצעות לדקלומים מתאימים למשחקי מה יש/מסתתר מאחורי קופסת הג'ימבוקס:
קוקו? זה אני / אתי גרנות
מי מסתתר?
לא מוותר
אולי ציפור?
לא, לא, לא
אולי זה שור?
לא, לא, לא
את החידה מי לי יפתור????
אולי חתול?
לא , לא, לא,
אולי שבלול?
לא, לא, לא
אולי זה סתם רק תעלול?
קו קו קו קו
זה אני
קו קו קו קו
אומר את שמי.
צב צב צב צא צא צא /דתיה בן דור
צב צב צב צא צא צא
לא רוצה ולא רוצה
צב צב צב צא צא צא
לא רוצה ולא רוצה
הגיע אורח
לא רוצה ולא רוצה
נטוס לירח
לא רוצה ולא רוצה
נחליק על הקרח
לא רוצה ולא רוצה
נביא לך פרח
לא רוצה ולא רוצה
נשיקה על האף ועל המצח
רוצה רוצה אני כבר יוצא"
טיפ לחפש את ילד היומולדת לצב ולהכניסו לג'ימבוקס בזהירות תוך שימת לב שהג'ימבוקס ישאר פתוח חלקית  או להעמידו מאחור. לקראת סוף השיר ילד היומולדת יוצא וכל והילדים מקבלים נשיקה על האף ועל המצח – במידת הצורך ניתן לקצר את השיר.

הפעלה 2  משחקי מחבואים:  דוגמאות:
"מה חסר בג'ימבוקס הקטן" (על משקל מה חסר בגנינו הקטן) , "היכן ניתן להתחבא מבלי שנראה".
" מה חסר/השתנה בגננו / בג'ימבוקס הקטן": מספר חלקים של הג'ימבוקס  מונחים על הרצפה,  ילד אחד יוצא, ומחביאים לו חלק אחד מהג'ימבוקס.  כשחוזר שואלים "מה חסר בגננו הקטן?" אפשר להעלות את הקושי ע"י הגדלת מספר הפריטים או ע"י שינוי סדר הפריטים במקום הוצאתם.
"היכן ניתן להתחבא מבלי שנראה":
ילד יום ההולדת הוא הסופר, הנחו את שאר הילדים להתחבא מאחורי חלק אחר של הג'ימבוקס או מתחת.

הפעלה 3  תופסת צבעים "אני עומד/ת בברכה ומביט/ה סביבי":  ילד יום ההולדת עומד במרכז בריכת הכדורים אומר צבע וכל שאר הילדים צריכים להצמד לצבע החלקים השונים  של הג'ימבוקס.  ילד יום ההולדת יוצא לתפוס את מי שלא הספיק לגעת בצבע.

הפעלה 4  "נו גשר נו גשר נו גשר מזהב": לוקחים את גלילי הג'ימבוקס ושני מבוגרים יוצרים מעין גשר, כאשר הם מחזיקים אותם באופן מאונך. ילד יום ההולדת עומד ראשון,  שאר הילדים עומדים לפני בטור רכבת ,ועם השמע המוזיקה עוברים מתחת לגשר מבלי לגעת בו, כל פעם שילד יום ההולדת חוזר לעמוד ראשון בטור, מורידים שלב ומנמיכים את הגשר

הפעלה 5 ג'ימבולדת – פעילות משחק חופשית בג'ימבוקס:
פעילות חופשית במרכז הג'ימבורי הוסיפו 6 מזרנים, פרקו  את הג'ימבוקס לתחנות פעילות כמו בריכת כדורים, קליעה למטרה (באמצעות חיבור שני חצאי העיגול ), נדנדות, מנהרה, מגלשה ועוד….
הניחו את ג'ימבוקס כך שיקבל  את פני הילדים שמגיעים לאירוע, לגן או לאולם.

הפעלה 6 טקס יום ההולדת:
ילד יום ההולדת עומד במרכז הבריכה, מוסיפים בלונים או כל דבר נוצץ אחר וכל שאר החברים מחזיקים  בפאות הג'ימבוקס (כמו מצנח), ברקע מושמעית שירי יומולדת כמו אין אין חגיגה בלי עוגה והילדים רוקדים ומנהרים את הפאות כמו במצנח בהגיע העוגה עוטפים את ילד יומההולדת כמתנה על מנת שיביע משאלה, לסיום פותחים את הפאות ונותנים לו לכבות את הנרות. (חובה ליווי של ליווי מבוגר )

טיפ:
החביאו בתוך הג'ימבוקס את ההפתעות/שקיות יומההולדת ועטפו אותן בסרט תנו  לילדים לפתוח ולילד יומההולדת לחלק להם… שיהיה במזל טוב!!!

פעילות מספר 2:

ג'ימבוקס לימי הולדת מיוחדים מאוד – מיועד לפעוטות וילדים 3-6 שנים "יומולדת מהאגדות".
בוחרים אגדה ובהתאם להם בונים תחנות מפעילים את המשחקים על וסביב הג'ימבוקס.

תחנה ראשונה – היפיפיה הנרדמת/ האביר המנמנם : הכינו מראש שמלת נסיכה עם כתר. או גלימת אביר וחרב בחרו את אחד הבנים או את אחת הבנות או כמובן ילד/ת יום ההולדת להיות האביר/ הנסיכה. הוא/היא צריכה ללבוש את השמלה/גלימה, לשכב על מזרון הג'ימבוקס המקושט יפה (כראוי לנסיכה/לאביר) לעצום עיניים (כאילו היא/הוא ישנ/ה). כל ילד בתורו צריך להצחיק אותו או לגרום לה להתעורר בלי לגעת בה כמובן. מי שמצליח זוכה בפרס.

תחנה שניה – עמי ותמי , חידות וחפש ת'מטמון: הכינו מראש ערימות ממתקים, תיבות אוצר מקושטות אפשר מקופסאות קרטון ישנות…
הילדים בקבוצה צריכים בזמן הקצוב להם לענות על החידות ששואלים אותם. כל תשובה נכונה מזכה אותם במפתח לתיבת האוצר/הממתקים. הילדים אמורים לענות על כל החידות, ולמצוא את הקוםפסאות המתחבאות במקומות שונים בחלקיו של הג'ימבוקס…

תחנה שלישית – סינדרלה : מביאים 2 זוגות נעלי עקב (רצוי לבנה). מתחלקים לקבוצות ועושים תחרות מירוץ שליחים לבריכת הכדורים של הג'ימבוקס. כל קבוצה ילדים מקבלת נעלי עקב ושק עליה , לשלוח כל פעם שליח אחד כאשר הוא נעול בנעלי עקב להביא כדור מתוך "הביצה" של הנסיכה והצפרדע" הקבוצה שמלאה מספר רב של כדורים נצחה.

תחנה רביעית – פינוקיו : לוקחים את גלילי הג'ימבוקס ושני מבוגרים מחזיקים אותם באופן מאונך (זהו אפו של פינוקיו שבמקום לשקר החליט לשחק במשחק אחר) כאשר הם יוצרים מעין גשר. כל שאר הילדים עומדים לפני ברכבת,ועם השמע המוזיקה עוברים מתחת לגשר מבלי לגעת בו כל פעם שילד יום ההולדת העומד ראשון מגיע מורידים שלב (כמו בלימבו).
המלצה לשים ברקע את השיר פינוקיו מתוך קלטת הילדים פים פם פום.

תחנה חמישית – הנסיכה והצפרדע , קליעה למטרה : מספרים לילדים שהנסיכה זרקה בטעות את כדוריה לביצה והם צריכים לקלוע לתוך הבריכה כמו באגדה את הכדורים. לוקחים את חצי הגליל ומחברים שניים יחד הם יהיו המטרה עורמים את כל הכדורים בערמה וכל ילד בתורו מנסה לקלוע את הכדור דרך החצאי עיגול לבריכת הכדורים.
לאחר סבב בתחנות מגיע האוכל ולאחר מכן ניתן לערוך את טקס יום ההולדת עם העוגה, הנרות. טיפ: שהעוגה תהייה קשורה איכשהו לאחד מסיפורי האגדות.
לא חשוב איזה סיפורי אגדה תחליטו לבחור – העיקר שתתאימו את הפעילות לסיפור עצמו. תהנו… ספרו לנו כמובן איך היה.

טקס יום ההולדת: ילד יום ההולדת עומד במרכז הבריכה, מוסיפים קונפטי/בלונים או כל דבר נוצץ אחר וכל שאר החברים מחזיקים בפאות הג'ימבוקס, משמיעים ברקע שירי יומולדת כמו אין אין חגיגה בלי עוגה והילדים רוקדים ומנהרים את הפאות כמו במצנח בהגיע העוגה עוטפים את ילד יומההולדת כמתנה על מנת שיביע משאלה, לסיום פותחים את הפאות ונותנים לו לכבות את הנרות. (נדרש ליווי מבוגר )

טיפ, ניתן להחביא בתוך הג'ימבוקס את ההפתעות/שקיות יומההולדת ולעטוף בסרט לתת לילדים לפתוח ולילד יומההולדת לחלק להם… שיהיה במזל טוב!!!

שיהיה מזל טוב.
איריס לוין, מפעילת ימי הולדת ואירועים לחוויה בלתי נשכחת בחיים… סטודנטית לתואר שני חינוך והוראה לילדים ונוער 0525349669, 077-5349669 באם יש לכם, רעיונות נוספים שלחו לאיריס לוין למייל: gulaclown@yahoo.com או gili@gymbox.co.il